تولیدات هنرمندان ایرانی ارزان فروشی می شود – ماه مبارک رمضان

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: به دلیل نبود برند مناسب برای صنایع دستی، هنر دست های هنرمندان ایرانی به صورت فله ای و با سود کم برای تولیدکنندگان آن، به فروش می رود
جایگاه کنونی ایران در گردشگری راضی کننده نیست، ولی روند توسعه و رونق این بخش برای درآمدزایی بیشتر و ایجاد مشاغل جدید، امیدوار کننده است.

یکی از نقاط ضعف جدی گردشگری ایران که باعث کم بودن تعداد سفرها و به خصوص ورود توریست های خارجی بوده تبلیغات کم و اندک داخلی و خارجی است.

علی اصغر مونسان روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی جوانان، سازمان های مردم نهاد و سمن های فعال حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان اظهار کرد: حیف است که این تولیدات ارزشمند و آثار فاخر، بدون برند سازی، بسته بندی مناسب و سود حداکثری برای هنرمندان؛ فروخته شود.

به گفته وی، راه اندازی بازارچه های دائمی در شهرهای بزرگ، یکی از راه حل های رونق فروش صنایع دستی بوده که اجرای این طرح در گرو حمایت بیشتر مدیران استانی و استانداران است.

ایران جاذبه های زیادی برای رونق گردشگری دارد، اما هنوز آن گونه که شایسته است از این بخش برای درآمد آفرینی و ایجاد فرصت های شغلی استفاده نشده است.

به دلیل کمبودهای اعتباری و بودجه ای، قادر به انجام تبلیغات فراوان برای معرفی جاذبه ها نیستیم که این عامل افزودن آمار تعداد گردشگران داخلی و خارجی را با دشواری همراه می کند.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: به دلیل نبود برند مناسب برای صنایع دستی، هنر دست های هنرمندان ایرانی به صورت فله ای و با سود کم برای تولیدکنندگان آن، به فروش می رود.

در کنار تلاش برای برند سازی، باید بهبود صنایع تولیدی، اهمیت دادن به نیاز روز جامعه و همگام شدن با ذائقه مخاطبان، به اولویت کاری هنرمندان صنایع دستی کشور تبدیل شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی؛ توسعه بوم گردی را یکی از برنامه جدی دانست و گفت: در کنار تلاش برای استفاده بهینه از ظرفیت روستاها، سعی می شود اجرای طرح های توسعه ای بوم گردی، آسیبی به طبیعت و محیط زیست وارد نکند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: اهمیت دادن به این موضوعات مهم در کنار فراهم کردن زیرساخت ها و انجام تبلیغات فراوان، می تواند به رونق بیشتر گردشگری و تولید صنایع دستی ایران منجر شود.

به گفته وی، در شهرهایی که این طرح ها اجرا شده، تعداد گردشگران و درآمد فعالان آن افزایش یافته است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.

ایجاد فرصت های شغلی در گردشگری، ارزان تر از بخش های دیگر است، اما همچنان همه تاکیدها و نگاه ها برای ایجاد شغل به حوزه صنعت است.

مونسان اظهار کرد: یکی دیگر از طرح هایی که می تواند به بهبود اقتصاد ایران و جذب بیشتر گردشگر منجر شود، راه اندازی اقتصاد شب و بازارهای شبانه است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: سال گذشته بیش از 500 میلیون دلار از صنایع دستی هنرمندان ایرانی به کشورهای دیگر صادر و یا توسط مسافران خارجی به عنوان سوغات خریداری شد که می توان با برند سازی مناسب، ارزآوری ایران در این بخش را تا حد زیادی افزایش داد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *